Közéleti tények
A fejlesztést a jelenleg jelentős gépjárműforgalmat lebonyolító és részben parkolóként is használt rakparton úgy ütemezik, hogy minél kisebb közlekedési problémát okozzon. Ezért, idén nyárra, előrehozták a régészeti és vízépítési munkálatokat. Ez utóbbi során, a közművek cseréje zajlik a 330 méteres szakaszon, a Belvárosi híd és a Belvedere palota között.
Molnár Csilla ásatásvezető, a Móra Ferenc Múzeum munkatársa elmondta, a feltárást csütörtökön kezdték el, és szinte azonnal megtalálták a Szegedi Vár északi falának maradványait. Közvetlen közelében, egy másik falrészlet is előkerült, ez meglepetésként érte a szakembereket, mert a területen nem volt tudomásuk másik régészeti korú épületrészről. A vízügyi szakemberekkel a konzultáció után, megállapították, hogy a megtalált, boltíves falmaradvány az 1879-es nagy árvíz után épült első partfal része. A következő hetekben, a feltárások egyik célja a Szegedi Vár északi falának részletes dokumentálása. A régészek dolgoznak majd a Móra Ferenc Múzeum épületével egy vonalban, a folyóparton található rondella területén is, ott a déli várfal maradványait keresik majd.
A Dunát, a Marost, a Tiszát és a Körösöket elsőként feltérképező vízépítő mérnök, geodéta, Huszár Mátyás nevét viselő rakparton, a munkálatok idén, a tervek szerint, augusztus 19-ig tartanak. (Forrás: MTI)
Kép1: A szegedi Huszár Mátyás rakpart, a Tiszánál. Kép: Beroesz. Kép forrása: Wikipédia
Kép2: A szegedi rakparton, a régészeti feltárást csütörtökön kezdték el, és szinte azonnal megtalálták a szegedi vár északi falának maradványait. Keresik a déli fal maradványait is. Kép: MTI / Oláh Tamás
![]() | ![]() |
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.