Címlap
Ez 25 milliárd forinttal haladja meg a 2025-ös lehetőségeket, illeszkedik még hozzá az Európai Beruházási Bank (EIB) és a magyar állam közös finanszírozásában megvalósuló, mintegy 800 milliárd forintos infrastruktúra-fejlesztési program is. - Ez összesen 800+60 milliárd forint a pályakarbantartásra és felújításra. Ezzel - a magyar vasút területén évtizedek óta nem tapasztalt nagyságrendű - jelentős összeggel végre nemcsak léphetünk, de ugorhatunk is egyet előre a magyar vasúti infrastruktúra korszerűsítésében - közölte a vezérigazgató.
Hegyi Zsolt felsorolta milyen főbb pályafelújítások valósulnak meg 2026-ban a 800 milliárdon felül, a 60 milliárdos saját forrásból. Közlése szerint, 2026-ban arra is felkészülnek, hogy 2027-től, 160 kilométeres sebességgel közlekedhessenek a vonatok a Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei Szajol és a Békés vármegyei Lőkösháza között, ami közelebb hozza Békés vármegyét Budapesthez. (Forrás: MTI)
Megjegyzés: A felújításokról részletesen, Hegyi Zsolt bejegyzésében lehet olvasni:
https://www.facebook.com/HegyiZsoltMAVcsoport/posts/pfbid0eX3NzXPhvDouXEePn55WnNqUb9LPSXePk fyTqFbqXUhss1d24tnpydhR2zsj4KTKl
Kép1: Vonattal, közelebb lesz Békés vármegye Budapesthez – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója. A kép illusztráció. Kép forrása: MÁV-csoport
Kép2: A 2026-os üzleti tervben jelentős összeggel, mintegy 60 milliárd forintra bővült a pályafelújításokra fordítható saját forrás a MÁV-nál. Kép: Hegyi Zsolt Facebook-oldala
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.


