Címlap
- Gyakorlatilag a régit elbontottuk, és helyére vadonatúj létesült a személy- és az áruforgalomnak – mondta. Megújultak a sínek, a felső vezeték, az épületek, most kezdődik a sötét üzem. Két mozdonnyal kipróbálják, hogy a vágányok valóban járhatók-e, és minden úgy működik, ahogy tervezték. A vonalon, amely összeköti Európát Szerbiával Magyarországon keresztül, Budapestről mintegy 3 és fél óra lesz az út a szerb fővárosba. Kiskunhalasig 75 perc, a kelebiai határig, másfél óra alatt lehet majd eljutni.
A projekt egyszerre erősíti a nemzetközi vasúti kapcsolatokat, a hazai hálózatot és a budapesti agglomeráció közlekedését. A 150-es vonal újjászületik, és a soroksári-dömsödi térségből is gyorsabb, megbízhatóbb eljutás válik lehetővé. - A BuBe hosszú távon erősíti Magyarország logisztikai és közlekedési szerepét - fogalmazott Hegyi Zsolt. (Forrás: MTI)
Megjegyzés: A 350 kilométernyi Budapest–Belgrád-vasútvonal felújítását a harmadik Orbán-kormány határozta el 2014-ben. A magyarországi szakasz felújítására a nyertes konzorciumot 2019-ben hirdették ki. A projekt kivitelezése 2022-2025 között zajlott. A vasútvonal 166 kilométeres magyarországi szakaszát a Budapest – Kelebia-vasútvonal alkotja. A vasútvonal szerbiai szakaszát a Belgrád – Újvidék – Szabadka-vasútvonal jelenti. A felújítást 85%-ban kínai hitelből, 15% magyar önrész mellett, szerb–magyar–kínai együttműködés részeként tervezik megvalósítani. (Forrás: Wikipédia)
Kép: A Budapest-Belgrád vasútvonal nyomvonala. Kép forrása: Wikipédia
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.

