2025. november 19., szerda,  Erzsébet és Zsóka
 
 
 
 

Címlap

[Közéleti tények]
2025. november 19., szerda
Félidőben a MÁV mozdonycseréje
Megérkezett az 50. mozdony a MÁV járműbeszerzésének keretében - A korábbi, 2027 márciusi határidőt előre hozzák, így 2026 október végéig mind a 100 mozdony forgalomba állhat
Szerző: MTI - Vitalap.hu
Lázár János építési és közlekedési miniszter év elejei, 10 vállalása keretében, 100 újabb mozdonyt szerez be a MÁV-csoport. Megérkezett az 50. - mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) parlamenti államtitkára hétfőn, Budapesten, az új járművek sajtóbemutatóján. Elmondta, ha átmenetileg nem jön pénz az Európai Bizottságtól, akkor majd lesz amerikai, kínai vagy dél-ázsiai finanszírozás, mint átmeneti megoldás. Ha átmenetileg nincs a vasút fejlesztésére forrás, akkor teremtenek máshonnan és másként, a MÁV-csoport átszervezésével, hatékonyabb működtetésével, hitelfelvétellel és járműbérlettel is.

A 100 mozdony beszerzésének felénél tartanak, december végéig még további 5 mozdony áll napi üzembe. Képek: MTI / Hatházi Tamás

 

A 100 mozdony beszerzésének felénél tartanak, december végéig még további 5 mozdony áll napi üzembe, támogatva a menetrendszerűség javítását és tartását. A fennmaradó 45 jármű 2026 első három negyedévében érkezik. A MÁV napi működéséhez szükséges mintegy 200 mozdony közül 100 már teljesen korszerű lesz.

 

Megkezdődött a magyar vasút rendbetétele és felzárkóztatása. Először olcsóbbá tették a közösségi közlekedést új tarifarendszerrel és a bérletek struktúrájával. Ezután, nemcsak olcsóbbá, hanem fokozatosan jobbá is tehetik a közlekedést, erről szól Lázár János 10 vállalása. A vállalások között szerepel a többi között 1000 autóbusz beszerzése, a késési biztosítás bevezetése, a 100 új vagy újabb típusú, teljesen új, vagy alig használt mozdonynak a beszerzése. Ezzel az emberek menetidőt, a MÁV-csoport energiát, pénzt spórolhat meg, amit a flotta további megújítására és a vasúti pálya karbantartására lehet fordítani.

 

A 100 mozdony beszerzésének felénél tartanak, december végéig még további 5 mozdony áll napi üzembe. Képek: MTI / Hatházi Tamás

 

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója elmondta, az utasok biztosabban és gyorsabban juthatnak el úti céljukhoz, ez már látszik az első 30-40 mozdony szolgálatba állítása után. A nyári főszezonban, a legforgalmasabb vonalakra osztották be a korszerű járműveket. A vonalakon, ahol ezek a mozdonyok haladnak, fele annyi percet késnek a vonatok, mint korábban. Ezek a mozdonyok jobban gyorsulnak, kihasználják a menetrendi tartalékot és több percnyi késést is behoznak. Az érintett fővonalakon, javult a rendelkezésre állás, kevesebb vonat maradt ki mozdonyhiba miatt, mint korábban.

 

A flottaerősítés eredményeképpen, a MÁV csoport sok vontatási energiát takarít meg. A 100 mozdonyból 60 Vectron, ezeknél, a partnerek magas, 95 százalékos rendelkezésre állást vállalnak. Összehasonlításképpen, a égi, 60 éves mozdonynál ez az arány alig 60 százalék. Az 50 mozdony üzembe állításával ugyanennyi, nyugdíjas korba ért mozdonyt mentenek fel a szolgálatból az év végén. A 10 vállalásnak köszönhetően, az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-felújítását hajtja végre a MÁV, a legrövidebb időn belül, a legtöbb korszerű mozdony most érkezik a vasúttársasághoz. A programot jövő év végéig teljesítik, mert partnereik vállalták, hogy a korábbi, 2027 márciusi határidőt előre hozzák, így 2026 október végéig mind a 100 mozdony forgalomba állhat - közölte Hegyi Zsolt. (Forrás: MTI)

 

Kép1-2: A 100 mozdony beszerzésének felénél tartanak, december végéig még további 5 mozdony áll napi üzembe. Képek: MTI / Hatházi Tamás

 



<
++
>
Kérjük, hogy a nagyobb méretben való megtekintéshez kattintson a képre!


A hozzászólás csak regisztrált felhasználóknak engedélyezett.
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!

Cikkel kapcsolatos hozzászólások, észrevételek:

Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.